3. NEDĚLE POSTNÍ C 2
PŘÍTOMNOST BOŽÍ
srv. Posvěcení, Eucharistie,
Boží
království,
Setkání,
Kostel,
Blízkost,
Ticho,
Tajemství
Ex 3,5
Ex 13,22
Nm 22,31
1Sam 3,4
1Král 19,13
Mt 18,20
Mt 28,20
Sk 4,31 |
Zuj opánky ze svých nohou. Místo na kterém stojíš je
půda svatá
A nikdy před lidem nezmizel oblakový sloup ve dne, ani ohnivý v noci
Spatřil Hospodinova anděla, jak stojí na cestě s taseným mečem v ruce
Hospodin zavolal na Samuela. Odpověděl: Tady jsem, a běžel k Elimu
Vyšel, postavil se u vchodu do jeskyně. Hlas pravil: Co tu chceš Eliáši?
Neboť kde jsou dva nebo tři ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich
Jděte a učte je. Hle, já s vámi jsem po všechny dny, až do konce světa!
A když skončili tuto modlitbu, otřáslo se to místo, kde byli shromážděni |
Green J.: Každý ve své noci, MF 1970, str. 110 též Pozvání
Otec Jeroným: Dobré vlivy, Triáda 2014, str. 155
Surožskij: V jámě lvové, Karmel 2001, str. 18,19,32,69-71
Werfel: Jeremiáš II., LD 1967, str. 615-616
De Mello: Bdělost, Cesta 2004, str. 136
Kohut: Slabikář vnitřní modlitby, Portál 2016, str. 61,63
Ratzinger: Duch liturgie, Barrister Principal 2006, str. 57
Špidlík: Jak očistit své srdce, Refugium 1999, str. 62
Postavme se do Boží přítomnosti,
vyzval před začátkem společné modlitby
představený. Uvědomit si Boží blízkost je
základ modlitby. Někdy býváme slepí
a hluší a Bůh nám musí vstoupit do cesty, aby nás oslovil. Setkat se
s ním můžeme
kdekoliv. Mojžíš by mohl ukázat, kde mu Bůh zastoupil cestu, oslovil
ho a zastavil.
Svatý Pavel by o neplánované zastávce na cestě do Damašku mohl také
vyprávět,
podobně možná mnohý z nás. Sv. Jan od Kříže byl v Toledu spolubratry
uvězněn,
aby v naprosté opuštěnosti od lidí
i od vlastních bratří našel ve vězení Boha úžasně
blízkého. Po propuštění z vězení se měl radovat ze znovunabyté svobody,
ale bylo
mu do pláče. Bál se, že už mu asi nebude dopřáno tak intimní setkávání
s Bohem,
v opuštěnosti a v tichu objevené.
K 204-205, 433, 764, 788, 832, 1357-58, 1373-74, 1379-81, 1509, 1613,
2153,
2565, 2583, 2660, 2677 |