29. NEDĚLE V MEZIDOBÍ    C 1

BIBLE, PÍSMO SVATÉ

srv. Slovo Boží, Pravda, Moudrost, Učitel, Vzdělání, Naslouchání, Evangelizace
 
2Tim 3,16 
Dt 13,1
Iz 55,11
Mt 4,4
Jan 14,24
Řím 1,16
Řím 15,4
Žid 4,12
Co psáno, je Bohem vdechnuto, hodí se k poučování, napravování
Vše budete bedlivě dodržovat. Nic k tomu nepřidáš, nic z toho neubereš
Stane se tak s mým slovem, které vyjde z mých úst; nevrátí se bez účinku 
Nejen chlebem žije člověk ale každým slovem, které vychází z Božích úst
A přece to slovo které slyšíte, není moje, ale mého Otce, který mě poslal
Za evangelium se nestydím. Jím se projevuje Boží moc a přináší záchrana
Všechno co bylo napsáno, bylo napsáno k našemu poučení, povzbuzení
Boží slovo, které je plné života a síly, ostřejší než každý dvojsečný meč

Busch: Co máme vlastně z života s Bohem, ???, str. 23
Kohut: Čítanka vnitřní modlitby, Portál 2017, str. 18
- clh - Jak číst Bibli? Ob. KJ 16.5.1979

Bronk: Mimo církev nelze porozumět Písmu, Ob. Monitor 7.5.2009
Quoist: Mezi člověkem a Bohem, Česká kat. charita 1969, str. 166-171
Ratzinger: Bůh a svět, Barrister Principal 2010, str. 103
Weismayer: Život v plnosti, Karmel 1994, str. 80-83

      Bible není ozdobou knihovny. Slovo Boží je zdrojem duchovního života
Svatý Pavel píše: Co je napsáno, Bohem je vdechnuto a hodí se k poučování, 
usvědčování, napravování. Svatý Augustin: Slovo není méně než Kristovo Tělo.
nemá menší vinu ten, kdo vlažně přijímá Slovo Boží, než ten, kdo z nepozornosti
upustí Kristovo Tělo.  Bývaly časy, kdy v církvi byla Bible popelkou. Reakce na
protestantismus, snad i strach, že si v Bibli každý najde "svou pravdu". Proto říká
autor 2. listu Petrova, že výklad Písma svatého není soukromou záležitostí, ale že 
předpokládá určité vzdělání i vedení /2Petr 1,20/.  Píše o dědictví, které se týká 
každého znás. Častá četba Písma způsobuje větší porozumění, hodně otazníků 
se při dalším čtení vytrácí, souvislosti totiž nabízí porozumění. 
K 106-113, 131-133, 303-304, 601, 688, 1088, 1096, 1158, 1437, 2653