16. NEDĚLE  V  MEZIDOBÍ    B 2

EKUMENISMUS

srv. Nezištnost, Přátelství, Tolerance, Smír, Rozdělení, Odpuštění, Jednota
 
Ef 2,14 
Nm 11,29 
Mt 23,8
Jan 10,16
Jan 11,52
Jan 17,21
Ef 4,5 
Flm 12
Židy i pohany spojil v jedno aby zboural přehradu, která je dělila 
Kéž by všechen lid byli proroci! Kéž by jim Bůh dal svého ducha!
Nedávejte si říkat mistr, jenom jeden je váš Mistr, a vy jste bratři
Mám i jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince, i ty musím přivést
Ježíš musí umřít za národ, ale i proto, aby Boží děti shromáždil vjedno 
Ať všichni jsou jedno. Jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, tak i oni
Je jeden Pán, jedna víra a jeden křest. Je jeden Bůh a Otec všech
Já ti ho posílám nazpátek, přijmi ho, jako by to bylo moje vlastní srdce

Carretto: Dopisy z pouště, Cesta 1994, str. 78-79
Lachmanová: O milosrdenství, Karmel 2000, str. 51
ŠK: Rozvod, Ob. KN 15.1.1989

Häring: Láska je víc než přikázání, Č.k.charita 1970, str. 165-176
Jan Pavel II.: Překročit práh naděje, Tok 1995, str. 139 též Rozdělení
Neuner: Pravda v ekumenickém dialogu, Ob. CM kalendář 1993, str. 31
Zikmund: Snadno a rychle, Ob. Český bratr 11/1997

      Ekumenismus nemá zelenou. Mohl se o tom přesvědčit papež Jan Pavel II. 
při návštěvě Řecka a Ukrajiny, do Moskvy nebyl pozván vůbec.  Je dobré být 
s lidmi jiné víry pod jednou střechou. Náhle končí předsudky, protože se známe
zblízka a možná zjistíme, že se máme rádi.  Jinověrec je člověk jako my a někdy 
podivuhodně vstřícný. Když Ježíš vybízí: Milujte své nepřátele, snad by to mohlo
platit i na jinak věřící. V minulosti byla isolace mezi křesťany různých církví velká.
Ukázat prstem na ty druhé a obvinit je není těžké, najít chyby na sobě není lehké.
Zajímavé je, že Jan Pavel II. připouští, že k rozdělení mohlo dojít také proto, že 
to je cesta, která umožňuje objevit ohromné bohatství, které Pán Ježíš přinesl. 
Tyto poklady by jinak nemohly vyjít na světlo.
K 60, 432, 818-821