3. NEDĚLE ADVENTNÍ    A 1

  NEJISTOTA

srv. Jistota, Život věčný, Pochybnosti, Nedůvěra, Víra, Náhoda, Spása, Záchrana
 
Mt 11,3 
Mt 24,36
Lk 12,56
Jan 14,5
Jan 20,14 
1Kor 10,12 
Flp 2,12
Žid 4,1
Jan poslal učedníky: Jsi ten, který má přijít, či máme čekat jiného? 
O tom dni a o té hodině však nikdo neví, ani andělé v nebi, jenom Otec
Úkazy na zemi umíte posoudit, jak to, že nedovedete posoudit tuto dobu? 
Tomáš mu však řekl: Pane, nevíme, kam jdeš. Jak můžeme znát cestu?
Po těch slovech viděla stát za sebou Ježíše, jenom nevěděla, že je to On
A když se tedy někdo domnívá, že stojí, jen ať si dá pozor, aby nepadl
Drazí, tak i nyní pracujte s úzkoslivou bázní na tom, abyste došli spásy
Proto se bojme, aby snad někdo z vás nemyslel, že se tam nemůže dostat

Horáček: Prohra vždycky bolí, Ob. Magazín Pátek 1.2.2019
Matys: Básník v temných časech, Ob. Perspektivy 29.11.2005 /Holan/
Ratzinger: Trám nad propastí, Ob. KT 27.6.1993
Sales: Ježíšovo Srdce světu, KŘAK 1967, str. 37-39 též Jistota

Beinert: Slovník katolické dogmatiky, MCM 1994, str. 270
De Mello: Cesta k lásce, Cesta 1996, str. 144
Dolan: Kněží pro třetí tisíciletí, Kartuziánské nakl. 2016, str. 337
Vácha: Nesnesitelná křehkost bytí, Ob. KT 22.3.2011

      Svatý Jan Křtitel je předchůdce Páně, vždy je připomínán o třetí neděli adventní.
Mesiáše uvedl, pokřtil a byl si jistý. Nyní jistotu ztratil. Byl-li to Mesiáš, tak proč se nic 
neděje? Sám je ve vězení, ale třeba se nebojí o sebe, ale proč už Mesiáš, náš Pán, nedal 
najevo svou moc? Souvisí to s námitkami mnohých na jeho adresu. Kde byl, když  tisíce 
lidí byli odváděny do plynových komor. Kde byl?  Šel s nimi!! O čem jiném svědčí cesta 
na Golgotu. Vším lidským utrpením prošel, kříž na sebe vzal a ze všech sil se snažil, aby 
kříž na Golgotu donesl. Chce, aby se všichni zachránili. Spásu slíbil těm, kdo v něho věří. 
Sestru Konzolátu ujišťoval: Dobré a zbožné duše zraňují mé srdce nedůvěrou: Kdo ví, 
zda budu spasen. Měli bychom více myslet na nabízený ráj. Spása se nám nenabízí na 
základě našich kvalit, je projevem Božího milosrdenství. 
K 998, 1038, 1045, 2005