7. NEDĚLE VELIKONOČNÍ    B 1

SYN BOŽÍ

srv. Ježíš, Vtělení, Spasitel, Vykupitel, Záchrana, Klanění, Služebník
 
1Jan 4,15 
Mt 16,16
Mt 27,54
Mk 3,11
Lk 5,21
Jan 1,34
Jan 1,49
Jan 10,33
A kdo vyznává, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh, a on v Bohu 
Za koho mě podládáte vy? Petr odpověděl: Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha 
Setník a lidé viděli, co se stalo. Říkali: To byl opravdu Syn Boží! Mk 15,39
Viděli ho nečistí duchové, padali před ním na zem a křičeli: Ty jsi Syn Boží
Co je to za člověka? Rouhá se. Hříchy přece může odpouštět jen sám Bůh
Na koho uvidíš sestupovat Ducha; viděl jsem to, dosvědčuji: to je Syn Boží
Natanael mu na to řekl: Mistře, ty jsi Syn Boží, ty jsi král Izraele    Jan 19,7
Chceme tě kamenovat pro rouhání: Ty jsi jen člověk, a děláš ze sebe Boha

Busch: Co máme vlastně ze života s Bohem, ???  str. 20
Renč: Popelka Nazaretská, Trinitas 2000, str. 36-XIII.

Journet: Promluvy, Krystal 2013, str. 137
Pospíšil: Ježíš z Nazareta, Krystal 2000, str. 72
Ratzinger: Ježíš Nazaretský, Barrister Principal 2007, str. 231n
Zvěřina: Teologie Agapé I., Scriptum 1992, str. 308n

      Jsou různá a vážená světová náboženství, na téma Kristova Božství ale převelice 
zdrženlivá. Jak by mohl být Bohem obyčejný člověk? Tomu se bránili také židé a byl 
to jeden z důvodů, proč Krista na smrt odsoudili. Obyčejný člověk?  Ježíš byl člověk 
neobyčejný.  Bylo to přání Otce, aby se stal člověkem a přišel na svět jako malé dítě. 
Konal zázraky, uzdravoval, učil jako ten, kdo má moc.  Ježíš od nás žádá víru ve své 
božství. Když ho svatý Petr označil jako Mesiáše, byl pochválen. Co víc mohl udělat 
nebeský Otec pro naši záchranu, než poslat na svět svého Syna. Pro nás založil svou 
církev a zachránil nás tím, že vzal na sebe naše hříchy. S poukazem na Otce sděloval: 
Já a Otec jedno jsme. Ježíš s Otcem v modlitbě hovořil, znal ho zblízka, jinak než my. 
Víra v Ježíšovo božství má naprosto zásadní význam. 
K 124, 151,240,242,422-423, 441-445, 454,460,497, 514-516, 534-535, 548,
614, 649, 653,723, 2564